• Dzień Rodziny w kl. I a

• W dniu 31.05.2023 r. odbyło się Święto Rodziny klasy I a. W uroczystości wzięli udział: Dyrektor Szkoły Pan Marek Kuźmiek, rodzice, dzieci a także wychowawczyni klasy Pani Oktawia Oszczypko. Dzieci zaprezentowały program słowno-muzyczny wzbogacony w elementy tańca. Pierwszoklasiści podczas przedstawienia wcielili się w rolę rodziców i w  humorystyczny sposób ukazali codzienność wielu rodzin. Dziewczynki wcieliły się w rolę mam, które dodatkowo miały nawet swoje dzieci - oczywiście były nimi lalki. Natomiast tatusiowie w żartobliwy sposób pokazali z jaką codziennością muszą mierzyć się ojcowie. Dzieci zaśpiewały również piękne piosenki, które u niejednej mamy wywołały łzy wzruszenia. Uwieńczeniem występu był taniec, podczas którego uczniowie z pomponami w dłoniach zaprezentowali swoje umiejętności ruchowe. Dzień Rodziny to piękna inicjatywa,  która integruje, scala i pielęgnuje prawdziwą bezinteresowną miłość. Zapraszamy do obejrzenia zdjęć i krótkiego filmiku z uroczystości.

• Wycieczka do Bochni, Krakowa, Kalwarii Zebrzydowskiej i Inwałdu

• W dniach 29-30.05.2023 r. klasy VII a, VII b oraz część uczniów z klas VIII a i VIII b wraz z opiekunami: Panią Marzanną Zacharą, Panią Ewą Pankiewicz i  Panią Moniką Chruszcz pojechali na dwudniową wycieczkę do Bochni, Krakowa, Kalwarii Zebrzydowskiej i Inwałdu. Skoro świt o godz. 4.20 wyjechaliśmy do Bochni, gdzie celem naszej podróży było zwiedzanie najstarszej kopalni soli w Polsce. Początki wydobycia soli szacowane są na rok 1948. Od 2013 r. Kopalnia Soli w Bochni znalazła się na światowej liście zabytków UNESCO. Na początku naszego zwiedzania zjechaliśmy ciasną windą siedmioosobową ok. 300 metrów pod ziemię, gdzie przywitał nas przewodnik i zaprosił na przejażdżkę górniczą  kolejką podziemną, aby zacząć zwiedzanie tej niesamowitej, multimedialnej kopalni. Dowiedzieliśmy się dużo ciekawostek i poznaliśmy historię kopalni, a nawet przemawiali do nas sami królowie i nie tylko. Uczestniczyliśmy również w przeprawie łodzią przez zalaną solanką komorę w towarzystwie dwóch flisaków, barwnie opowiadających o tajemniczych zakamarkach bocheńskiej kopalni. Zwiedziliśmy  Kaplicę Św. Kingi - to tutaj  znajduje się pamiątka po jej kanonizacji, w postaci filarów solnych, podtrzymujących stół ofiarny, przy którym św. Jan Paweł II odprawił mszę świętą kanonizacyjną.  Zagraliśmy również w piłkę nożną oraz koszykówkę 300 m pod ziemią, co było niemałą atrakcją. Po 4 godzinach pobytu w kopalni i przejściu ok 700 schodów wyjechaliśmy na powierzchnię ziemi. Po trudach zwiedzania udaliśmy się na zasłużony odpoczynek i trochę szaleństw do krakowskiego Aquaparku, gdzie czekało na nas mnóstwo atrakcji: zjeżdżalnie, ścianki wspinaczkowe, rwąca rzeka, wodne tory przeszkód a dla bardziej leniwych jakuzzi i leżaki. Dwugodzinny pobyt bardzo szybko upłynął i w końcu nadszedł czas na obiadokolację oraz nocleg w Kalwarii Zebrzydowskiej w Domu Pielgrzyma, gdzie zostaliśmy bardzo miło przyjęci. Po obiadokolacji zakwaterowaliśmy się w pokojach, a później niektórzy zwiedzali Sanktuarium Maryjno-Pasyjne, przeszli się po dróżkach Matki Boskiej oraz zawiązywali nowe kontakty  z uczestnikami z innych grup, które też tam przebywały. Po 22.00 nastąpiła cisza nocna, do której nie każdy się dostosował...ale kto z nas nigdy nie był na wycieczce i grzecznie o 22.00 już leżał w łóżku? No właśnie... taki wyjazd rządzi się swoimi prawami. Po krótkiej, nocnej drzemce o godz. 8.00 udaliśmy się na śniadanie, po którym każdy zrobił porządek w swoim pokoju, spakował się aby udać się w dalszą drogę. Ostatnim punktem naszej wycieczki był Park w Inwałdzie do którego dojechaliśmy przez Wadowice, bo nasz wspaniały pan kierowca chciał nam pokazać Bazylikę Najświętszej Maryi Panny, za co serdecznie mu dziękujemy. Do Inwałdu dojechaliśmy ok 10.00 i po zakupie biletów poszliśmy na przeprawę tratwami po stawie. Następnie udaliśmy się do Warowni – czekał tam na nas przewodnik, który oprowadził nas po sali tortur i przekazał różne ciekawostki oraz umówił nas na laserowego paintballa. Po zwiedzaniu Warowni przeszliśmy na pokaz kucia żelaza, tkactwa oraz robienia powrozu. W przerwie od zwiedzania udaliśmy się na pyszne pierogi, a po obiedzie uczniowie podzieleni na dwie grupy i poszli na paintball laserowy oraz strzelanie z łuku, można również było odpocząć na hamakach. Następną atrakcją jaka na nas czekała były warsztaty robienia świec z wosku pszczelego. Każdy stworzył własną świecę, którą później mógł zabrać do domu. Ostatnią częścią naszego zwiedzania był Park Miniatur, gdzie można zobaczyć miniaturowe budowle charakterystyczne dla większości państw i miast w Europie i na świecie oraz lunapark z kinem 5 D i domem strachu. Zmęczeni całodniowym chodzeniem około godziny 16:00 udaliśmy się w drogę powrotną do domu. Podczas powrotu słuchaliśmy muzyki, prowadziliśmy rozmowy, niektórzy spali po nieprzespanej nocy. Na zakończenie naszej wycieczki zjedliśmy jeszcze przepyszne zapiekanki, w autokarze zrobiliśmy „klimat” przy piosence zespołu Lady Pank „Zawsze tam gdzie Ty” i około 21:00 zajechaliśmy na parking w Krasiczynie, gdzie czekali stęsknieni rodzice. Zapraszamy do obejrzenia obszernej fotorelacji :)

• Sukces Ali i Agatki!

• Poznaliśmy laureatów konkursu plastycznego „Badajmy się!” dla uczniów szkół podstawowych zorganizowanego przez Wojewódzki Szpital im. Św. Ojca Pio w Przemyślu. Konkurencja była bardzo duża bowiem wpłynęło 206 prac.

Bardzo się cieszę, że tak konkurs spotkał się z tak dużym zainteresowaniem, dlatego że jest on poświęcony zdrowiu, a zdrowie jest największą wartością w życiu. Może mieć wszystko, możemy być bardzo bogaci, ale bez zdrowia te wszystkie rzeczy przestają mieć znaczenie -powiedziała dyrektor szpitala Barbara Stawarz.

Jak zaznaczyła, uczniowie musieli włożyć w swoje prace dużo wysiłku – nie tylko związanego z jej wykonaniem, ale też ze zdobyciem odpowiedniej wiedzy. Dzięki temu młodzi ludzie podnoszą swoją świadomość na temat zdrowego stylu życia i badań profilaktycznych.

Z kolei przewodniczący komisji plastycznej, Henryk Lasko – artysta malarz i pracownik Przemyskiej Biblioteki Publicznej – wyjaśniał czym charakteryzuje się plakat i jakimi kryteriami kierowała się komisja. Podkreślił również, że poziom nadesłanych prac był bardzo wysoki. Tym bardziej cieszymy się, że komisja postanowiła przyznać wyróżnienie w kategorii klas I-III uczennicy naszej szkoły Agatce  Tkacz z kl. I b, natomiast III miejsce wśród uczniów kl. IV-VIII zajęła Alicja Polkowska z kl. VII a. Wszyscy uczestnicy konkursu - Amelia Fok, Szymon Ryglowski, Blanka Stawarz, Emilia Kubik oraz Zuzanna Kaleta - otrzymali pamiątkowe dyplomy oraz drobne upominki.

Wręczenie nagród odbyło się 31 maja w sali wielofunkcyjnej Przemyskiej Biblioteki Publicznej.

Zgodnie z regulaminem nagrodzone prace zostaną wyeksponowane na wystawie w szpitalu oraz mogą zostać wykorzystane jako plakaty promujące badania profilaktyczne.

• "Złota Kaczka" w wykonaniu Studia Teatralnego Krak-Art z Krakowa

• 31 maja 2023 r. uczniowie klas 0-III obejrzeli spektakl "Złota Kaczka" w wykonaniu Studia Teatralnego Krak-Art z Krakowa. Jest to inscenizacja jednej z mniej znanych legend warszawskich. W podziemiach pałacu Ostrogskich na Tamce pływa zaklęta w złotą kaczkę księżniczka. Każdemu, kto do niej przyjdzie obiecuje spełnić życzenie o bogactwie, ale śmiałek musi wykonać jedno zadanie. Spektakl uczy wrażliwości na potrzeby innych oraz pomaga młodym widzom znaleźć odpowiedź na pytanie: czy warto za wszelką cenę dążyć do bogactwa i zaszczytów? Przecież nie wszystko można kupić, a większą wartość ma to, co zostało zdobyte dużym wysiłkiem.

To wydarzenie kulturalne zostało zorganizowane przez Dyrektor Gminnej Biblioteki Publicznej w Krasiczynie Panią Magdalenę Błachut. Serdecznie dziękujemy z zaproszenie :)

• Wycieczka klasy I a do Dworu Wapowce

• W dniu 30.05.2023 r. odbyła się klasowa wycieczka klasy I a do Dworu Wapowce. Celem wycieczki były warsztaty robienia czekolady, a także gry i zabawy w sali zabaw "Koliberek". Uczniowie już od samego początku wyjazdu mieli doskonałe humory. Początkowym etapem wycieczki było zwiedzenie fabryki czekolady a także wysłuchanie ciekawej historii Pani Przewodnik na temat historii powstawania tego słodkiego specjału. Dzieci dodatkowo mogły zobaczyć jak wyglądają ziarna kakaowca i spróbować kilku rodzajów czekolady. Następnie uczniowie wraz z wychowawczynią Panią Oktawia Oszczypko przystąpili do produkowania własnej czekolady. Z masy, która została wcześniej przygotowana dzieci wycinały różnorodne kształty czekoladek, które następnie przyozdobiły kolorowymi posypkami. Smakołyki zostały zapakowane dzięki czemu można było zabrać je ze sobą do domu. Kolejnym punktem wycieczki była zabawa w sali zabaw. Energia nie opuszczała naszych pierwszoklasistów, którzy korzystali ze wszystkich możliwych atrakcji. Były zjeżdżalnie, zabawy w kulkach i tunelach. A także samochody, plastikowe pistolety i inne gadżety, które umożliwiały zabawy między rówieśnikami. Kiedy czas  w sali zabaw dobiegł końca uczniowie wyruszyli na zwiedzenie parku znajdującego przy Dworze Wapowce, który w swojej ofercie ma różnorodne atrakcje przeznaczone dla dzieci. Uczniowie mieli możliwość poznania gry w szachy w wersji plenerowej a także skorzystali z atrakcyjnego z placu zabaw. Na zakończenie wspólnie z wychowawczynią pierwszoklasiści zagrali w "mrożonego berka". Przyszedł czas powrotu do szkoły i uczniowie wyruszyli do domu bo jak to mawiają... wszystko co dobre szybko się kończy, ale wspomnienia pozostają na całe życie :) Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w albumie fotograficznym.

• Gala podsumowania konkursów przedmiotowych w Rzeszowie

• W dniu 30.05.2023 r. w Rzeszowie odbyła się uroczysta gala rozdania nagród i dyplomów laureatom kuratoryjnych konkursów przedmiotowych. Wśród gości spotkania byli: Wojewoda Podkarpacki Pani Ewa Leniart, Kurator Oświaty Pani Małgorzata Rauch, dyrektorzy szkół z województwa podkarpackiego, laureaci poszczególnych konkursów oraz stypendiów ministra edukacji, rodzice, nauczyciele przygotowujący uczniów do poszczególnych konkursów i zaproszeni goście.

Po wystąpieniach Pani Wojewody i Pani Kurator laureaci otrzymali pamiątkowe nagrody i zaświadczenia o uzyskaniu tytułu laureata konkursu przedmiotowego.
              Zwalnia ono ucznia z konieczności pisania egzaminu ósmoklasisty i zapewnia pierwszeństwo przy przyjęciu do wybranej szkoły.

Naszą laureatką była LAURA KUBIK z kl. VIII b, która zdobyła to wyróżnienie w konkursie języka niemieckiego. Opiekunem uczennicy był Pan Piotr Tarnawski.

Gratulujemy Laurze sukcesu!

• Matematyczny sukces Szymona z kl. III

• 9 maja 2023 r., w Szkole Podstawowej Nr 16 w Przemyślu, odbył się VI Powiatowy Konkurs „Spotkania matematyczne" pod patronatem Starosty Przemyskiego o tytuł Mistrza Matematyki.
              W konkursie tym wziął udział Szymek Karpecki – uczeń klasy III naszej szkoły.

Konkurencja była spora, ponieważ w konkursie wzięło udział 26 uczniów klas trzecich szkół z powiatu przemyskiego i miasta Przemyśla.

Szymek spisał się „na medal” – zdobył wyróżnienie uzyskując 76 punktów i tylko 1 punktu zabrakło mu do tytułu wicemistrza

Jesteśmy dumni z osiągniętego przez Szymka wyniku, bardzo mu gratulujemy i mamy nadzieję, że to nie koniec jego matematycznych sukcesów.

30 maja w siedzibie Starosty Przemyskiego odbyło się uroczyste wręczenie nagród zwycięzcom „Spotkań Matematycznych” przez Starostę Przemyskiego Pana Jana Pączka.